Tuesday, August 2, 2011

End



Pernah memutuskan hubungan dengan teman anda dan memberikan alasan? Atau korg jenis yang blah mcm tu je? Tak baik taw. Jelaskan kenapa korg nk end up kan relationship tu. Tp kalau lelaki atau perempuan tu jenis yg takkan faham bahasa, mungkin ada alasan yg tak masuk akal utk korg ucapkan pada pihak yang satu lagi.


Alasan : I xseswai utk u. Mungkin u akan jmpe someone better
Maksud sebenar : u yg xseswai utk i. I layak dapat someone better!

Alasan : kita terlalu banyak persamaan yang mungkin akan memburukkan keadaan
Maksud sebenar : anda membosankan! APA PUN TAK BOLEH

Alasan : i x ready nk bg komitmen
Maksud sebenar : i dont think this is the commitment that im looking for

Alasan : saya sayang awk mcm saya syg kwn2 saya. Tak lebih dr itu
Maksud sebenar : tak terlintas langsung nak sayang kamu!

Alasan : i need some space
Maksud sebenar : i want u to go away from me, please!

Alasan : u pun tau, i nk fokus pada pelajaran/kerja i dulu
Maksud sebenar : i suke org lain lah!

Alasan : i tak nak jd penghalang pada cita2 u
Maksud sebenar : u tu banyak sangat syarat2 nya. U yang sebenarnya yg menghalang kebebasan i!



Erk? Amacam? Ada yang mengena batang hidung tak ? Mungkin korg pernah bg alasan ni pade ex2 kamu? Ataupun pernah terima alasan ini? Ketahuilah...sedikit sebanyak di atas ni la maksud sebenarnya. Kalau betol2 masih mahukan perhubungan itu berlangsung dan berterusan, mengapa perlu alasan? Renung2 kan dan selamat beramal~