Monday, October 18, 2010

Hargai lah si dia bila dah ada depan mata..







Kadang-kadang, Eh bukan kadang-kadang tapi memang SELALU kite sebagai manusia nie lalai. Kite sebagai manusia nih tak pernah nak bersyukur dengan ape yang kite ade. Kite sebagai manusia nie tak pernah puas. Tapi bile sampai satu tahap kite kehilangan semua itu, Baru lah kite rase sangat sangat sedih, Sangat menyesal. Tapi tak guna dah. Semua terlambat.










Bile kite dah ade pasangan. Tak kira bf, tunang atau suami. Hargai la pasangan kite sebaek nye. Jangan lah kau sakiti pasangan kite itu tanpe sebab. Orang kate, sayang sangat sampai nak cubit pun tak sampai hati.. Bile dapat pasangan yang baek, dapat pasangan yang mencurah kan kasih sayang sepenuh nyer, Pasangan yang terlalu agungkan pasangan nyer, Tapi sayang. pasangan nya itu langsung tak kenal erti hargai ataupun besyukur. Kite tak penah rase puas dengan ape yang kite ade. Dapat lelaki baek, tapi kurang beduit. Ditinggalkan dan pergi ke lelaki yang beduit kaya raya tapi tidak baek orang nyer. Sama juga dengan lelaki, Dapat isteri yang baek, Tapi ade affair dengan perempuan laen. And worse part is kawen dalam diam. Baget nak ikot nabi kawen 4. Kepale hek kau.. Jangan lah kau sakiti orang yang sayang gile dekat kau. Jangan kau pijak kepale pasangan kau hanye kerana dia baek dan terlalu percaya kan kau. Jangan menipu hanye kerana nak menutup kesalahan kau. Allah itu adil. What goes around, comes around.

Kawan? Kawan memang ramai. Berjuta boleh dapat. Tapi tak semua nya baek. Kadang-kadang kite secara tak sedar akan sakitkan hati kawan kite. Kadang-kadang bile kawan kite terlalu baek, kite secara tak sedar telah ambek kesempatan terhadap beliau. Tapi ade jugak kawan yang kite sudah melayan dengan baek, tapi mereka endah tak endah ajer dengan kita. Orang kate kawan sejati itu kawan yang baek, Tapi bagi aku, kawan sejati itu lah yang akan menikam kite satu hari nanti. Mungkin tak semua. Tapi kebanyakkan nya begitu. Mitak simpang.

Entry kali ni ayat nye sangat berlapis. Mempunyai double meaning.
Sebenar nyer aku tak tahu kenape entry ini di wujud kan.
Apepun kesimpulan nyer, Hargai lah orang itu bila dah ade depan mata.
Jangan bile orang itu dah takde, Baru kau nak menangis.
Nangis airmate darah pon tak guna.. In other words is BERSYUKUR


Menaip entry ini dengan keadaan penuh
sebak, Sedih, menangis, dan lemah
dah la huda. kuat kan semangat.
nangis nangis biken burok muke kau je plus sakit kepale.
CUKUP, STOP IT !