Thursday, September 30, 2010

Teman



Bukannya senang nak cari kawan yang baik. Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.
Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya. Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya. Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan. Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia. Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan. Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa. Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya. Kawan yan pergi baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik. Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya. Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya. Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya. Kawan yang baik akan mem'post' kan buletin ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik, kepada kawan baik kita.

Fine.





Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan
kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
BUKAN MENDOAKAN KEBURUKAN DAN BENCANA KEPADA KAWANNYA.
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa
kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna.
Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi
kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Bukannya senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.
aku tak perlukan kawan yang tak ikhlas
aku tak perlukan pertolongan daripada kawan yang tak ikhlas.
hanya luaran nampak ikhlas tetapi hatinya tidak ikhlas.
buat apa kan?
terima kasih kerana membuatkan saya tersangat sangat kecewa kepada anda.
dan tahniah kerana anda lah LELAKI petama yang saya pernah benci dalam hidup saya.
Salam.




Saturday, September 25, 2010

:'(




Tertekan aku! Tertekan !


Tolong jangan kacau aku
aku sangat sangat bencikan kau !
tolong laaaa
aku tak tahan ngan sume ni


OXYGEN


I YEAR 10 MONTH
MY HEART ONLY JUST FOR YOU


THANKS GOD GIVING YOU BACK TO ME :')



Tuesday, September 21, 2010

Raya Tahun ni








Raya tahun ni aku rase raye paling pelik kot.
coz aku tak dapat raye ngan family yang tersayang kan.
agak sedih tapi nak wat camne.
ade masalah2 tertentu yang membuatkan aku batalkan niat utk ikot dorg blk indonesia.
tapi naseb baik ade buah hati aku yang sangat sangat comel. hee
selama aku cuti, dye la yang jage aku.
segale pahit manis kite lalui bersamekan sayang? hehe
since 7hb sept - 19hb sept 2010.
dye amek berat sangat sangat pasal aku.
thanks awak ! i love you so much.
okey raya pertama raya kat ruma atok sha then ke melaka jumpe kak ryna.
along laa rinduu buah hati dy tu. hehe
okey, kak ryna comel giler! tgk kt gmbar da comel tapi tgk depan2 lg comel !
raya kedua ikot atok sha beraya kot. heee
kuat gak aku beraye taon ni.
duit raye dapat la ciket
da besaa, x ley mngharap banyak sgt. haha











aku nak cuti lagi bole?
nak spend mase ngan family pulak :(
rindu sangat sangat sangat !
tapi terpakse balik matrik rini :'(
hmm only god know
aku rindukan mereka sangat sangat.
aku nak balik ! :"(


p.s kepada rakan rakan yang terase dgn aku tu aku mintk maaf.
korg tak tahu ape yang berlaku.
so suke aty korg la nk tacink2 or nk judge aku mcm2.
up to you darl. aku just nk korg happy.
aku tetap aku :)