Friday, September 11, 2009

Bangang !





Hari ni aq sedey sangat sangat. Terpakse saba je ngan sume ni. Yela, maybe ni ujian Allah. Aq redha jela. Emm, tadi kat sekolah time alek la kul 12.25 camtu, Liyana panggil aq kat luar. Die cakap " huda huda, kejap. Kite nak sampaikan pesanan orang". Mse 2 aq da nak turun ngan hafis & rubi. Terpakse la stopp kejap. Then aku tanye la " haa ? pesanan ape yana ". Liyana ni cakap " Tadi ade dak pesan ' jadi orang jangan belagak, nanti diri sendiri yang tak lulus agama' " . Mase 2 aty aq memang da kritikal. Memang nak nangis. Aq tanye alek " Ehh, x paham la kite. sape cakap wak ? " . Liyana jawab " Tu kite tak ley bagitau. nanti awak gado lak ngan die. tp klw awk nak taw, awk kne la cari sendiri. Dak tu dr kelas 5 kenanga " . Mse 2 gak aq tros turun ngan berair mate. Siyes, aq memang sensitif gler . Ta ley dgar sume ni. Member member aq sume aq tinggal. Dowang ade gak pujok aq tapi tu sume wat aku makin nangess. Then aq cepat cepat jalan alek uma. Saba je la kan. Aq taw sape yg tak puas aty ngan aq 2. Dye sorang ni mmg prangai tak bole bla. Ustazah sebenarnye suoh aq dudok ngan dye tyme agame coz aq kene ajar dye. Aku ikot jela. Ntah ape la dalam kepale otak dye ni pikir. Aq bukan nak buat jahat pon. Tapi aq tak pakse pon dye study. Tu sume dye punye hak & aq paham aq tak berhak pun pakse dye. Tapi perangai beradab la sikit. Kalaw laky ta pe ni pompuan. Directly, pas ni aq tak kan duduk ngan ko lagi. Aq dah tak peduli. Kau punye SPM ape aq peduli. Tapi aq sebagai kawan ko juz dapat doakan jela. Amin Ya Rabbal Alamin.